Durata proiectului
2 luni
SCOPUL PROIECTULUI
``In cartierul de case din parcul Gheraiesti -cunocut ca si Gheraiesti ANL -sunt edificate 100 de case, iar mijlocul de transport in comun nu ajunge mereu pana in cartier, de regula el terminandu-si traseul la capatul străzii C-lea Moldovei, mai exact la bariera la Lilieci (cartier blocuri Gradina cu Magnolii). Precizez ca accesul calatorilor de la capatul de linie (amintit mai sus ) pana in cartierul de case , se face pe jos, pe o distanta de 1,5 km, pe carosabil (nu exista trotuar) si expus pericolelor -atat din cauza vehicolelor cat si din cauza cainilor aciuati pe la gratarele din camping Gheraiesti. In cele 100 de case locuiesc familii cu copii, care merg zilnic la serviciu, scoala, la activitati extrascolare si altele. Deasemenea, persoane in varsta, locuitori sau vizitatori, precum si cetatenii din oras care vin in zilele libere pentru recreere in Parcul Gheraiesti, resimt nevoia unui mijloc de transport in comun care sa opereze in zona, in mod civilizat, cu statie de asteptare acoperita, iluminata si cu afisaje de informare a programului de circulare a mijlocului de transport in comun. In perioadele cand lumina zilei are durata mai mica, iar temperaturile sunt mai scazute, carosabilul fiind acoperit -uneori- si cu zapada sau balti, riscul este crescut pentru deplasarea din cartierul de case pana la statia -capat de linie- actuala.
Deasemenea, data fiind cofiguratia ca un ```` mini-oraș```` a cartierului de case, foarte multe scoli de soferi practica invatarea elevilor in zona, fluxul rutier fiind crescut
iar prezenta pietonilor ce se deplaseaza pe carosabil pana la statia de autobuz poate reprezenta un pericol. Zona este in fapt, una rezidentiala si nu de tranzit sau de folosire in scop economic... Ideal ar fi ca statia de autobuz -propusa a fi capatul liniei 4 de transport in comun-sa fie la rondul de langa terenurile de tenis de camp, dupa terminarea caselor.``
Categorie
Infrastructură stradală: alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale
Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației
Amenajare spaţii publice (mobilier stradal, iluminat public, etc – amenajare, înființare, reparare).
JUSTIFICAREA PROIECTULUI
Noutatea propunerii prelungirii traseului 4 permanent pana in cartierul de case Gheraiesti-Parc , ar fi ca s-ar reduce/diminua deplasarea cu mijloacele de transport personale inspre oras, ar creste siguranta si confortul cetatenilor. Deasemenea, gradul de poluare va fi scazut atat in zona impadurita din parc, cat si in oras. Deplasarea cu mijloace de transport in comun in conditii civilizate si de siguranta, ar contribui si la constientizarea populatiei asupra factorilor poluanti, ar creste gradul de constiinta si de interactiune intre cetateni, stiindu-se faptul ca o interactiune si o comunicare mai buna intre cetateni nu poate avea ca rezultat decat un efect pozitiv in educatie .
Data limita vot 31.05.2023
2023
1. Demararea implementării
2023
2. Proiectare
2023
3. Execuția lucrării
2023